مقام معظم رهبری : "جنگ ما یک گنج بود"

اا

      هفته دفاع مقدس سر رسید . ما دفاع مقدس مان را از آن بعد زیبا و عظیمی که غربی ها از جنگ ایران به آن می نگرند ، نگاه نمی‌کنیم . مثلا غربی ها درباره جنگ ما کتاب می‌نویسند کتابی مثل "سوداگری مرگ" .  اما ما منتظر نشسته‌ایم که آنها برای ما جنگ را کارشناسی کنند . دفاع مقدس ، اقیانوس عظیمی است که ما ، نهایتا پاچه‌های شلوارمان را بالا زده ایم و وارد آن شده ایم ، ما از این امکان استفاده نمی کنیم که وارد این اقیانوس شویم تا از درون آن ، مرواریدهای درشت و گنج های عظیم و بسیار بدست آوریم .

        به فرموده مقام معظم رهبری "جنگ ما یک گنج بود" . اما مهم این است که چطور بتوانیم از این گنج استفاده نماییم . اگر اکنون نتوانیم به تحلیل درستی از جنگ برسیم ، مطمئنا نسل های‌ آینده این کار خواهند کرد . نسل ما چون با این مسئله مواجه بوده برایش چندان اهمیتی ندارد . اما چند نسل آینده با کاوش ، به نتایج درخشان تری از ما در خصوص دفاع مقدس خواهند رسید . اما بهتر است که این اتفاق اکنون بیفتد ؛ چون آن موقع رزمنده‌ای و شاهد جنگی وجود ندارد که بتوان از آن استفاده کرد.

بیاییم به هشت سال "دفاع مقدس"، با دید متفاوت تری نگاه کنیم.